Heb jij de eer om dit jaar de jaarlijkse kerstborrel te organiseren? Wees er dan op tijd bij. Een kerstborrel organiseren is namelijk niet zomaar gedaan. Je leidinggevende kiest dit als ideale gelegenheid om op een informele manier zijn of haar waardering uit te spreken voor alle werknemers.
Maar hoe organiseer je de perfecte kerstborrel die garant staat voor een hoop gezelligheid en waar iedereen het naar zijn zin heeft? Met deze gouden tips voor het organiseren van een kerstborrel laat jij ongetwijfeld een goede indruk achter van jouw organisatietalenten én beleven de gasten een fantastisch eindejaarsfeest.
Een onvergetelijke kerstborrel of kerstfeest is een fantastisch moment om het personeel te bedanken voor het afgelopen jaar en uiteraard om de feestdagen in te luiden. Natuurlijk kun je het best klein houden, maar een bruisende avond staat helemaal garant voor een geslaagde kerstborrel én perfect bedrijfsuitje.
Bovendien wordt met een borrel de teamgeest en het saamhorigheidsgevoel van alle collega's gestimuleerd. Organiseer je het kerstfeest voor een groot bedrijf? Dan is een borrel bovendien een goede manier om iedereen elkaar te laten kennen.
De beste kerstborrels zijn die, die goed en op tijd georganiseerd zijn. Ga je een kerstborrel organiseren, maak dan gebruik van deze tips en iedereen zal het geweldig vinden!
Organiseer je een grote borrel op kantoor? Maak deze dan helemaal af met een uitje. Op DoeNederland.nl vind je vele activiteiten en arrangementen waarmee je het kerstfeest tot een groot succes maakt.
Denk bijvoorbeeld aan de Escape Dinner Game, de Minute to Win it! Dinner Game of het Moorddiner. Tijdens zo'n dinnergame spelen jullie dan onder het genot van een driegangen diner een leuk spel waarbij je elke collega goed leert kennen. Bovendien is er bij al deze activiteiten is er geen maximale groepsgrootte, alleen een minimale vanaf ongeveer 8 personen.
Of kijk eens naar ons aanbod van city games. Eerst spelen jullie een zinderend spel in de binnenstad van Eindhoven, Den Bosch of Nijmegen en daarna is het tijd om lekker te borrelen.
Ga je een kerstborrel organiseren en vind je het niet erg om zelf wat meer handen uit de mouwen te steken? Maak dan voor alle genodigden een echte quiz! Bedenk zelf de vragen of haal een aantal vragen van internet. Op verschillende websites vind je informatie, leuke vragen en grappige kerstweetjes.
Uiteraard kun je zelf bepalen uit hoeveel rondes de quiz bestaat. Wil je het jezelf helemaal gemakkelijk maken? Maak dan een keuze uit ons aanbod van zinderende en hilarische quizzen.
Je wilt voor het feest vast mooie versiering hebben. Kies twee van de typische kerstkleuren uit het palet van rood, groen, wit, goud en zilver en zorg dat de slingers en andere kerstige snuisterijen goed bij elkaar passen.
Je maakt het jezelf helemaal gemakkelijk als je een aantal kerstbomen laat bezorgen, die eventueel van te voren al versierd zijn.
Bedenk voor wat voor groep je de kerstborrel organiseert. Zitten er echte gezelligheidsdieren tussen de genodigden? Of juist rustzoekers? Voor iedereen is er wel een borrel met de kerst te bedenken.
Een echt groot feest organiseer je bijvoorbeeld door een DJ in te huren op een aparte locatie. Maar even twee uurtjes lekker borrelen is ook prima. Ook hier kun je het jezelf weer heel gemakkelijk maken door catering in te huren. Het halve werk word je op die manier uit handen genomen en jij kan je gezellig tussen alle collega's begeven.
Afhankelijk voor wie je het feest met kerst organiseert, kun je hier ook de locatie op afstemmen. Is het een groot bedrijf met meer dan 100 man, dan is een externe locatie wellicht een goed idee. Maar zijn jullie met niet heel veel, dan kan een kerstfeest prima in een vergaderruimte die je voor dit moment reserveert.
Is het bij jullie het geval dat bijna iedereen meestal thuis werkt? Denk dan eens aan een digitale kerstborrel. Zet Microsoft Teams aan en proost met zijn allen virtueel op een succesvol jaar. Wil je er iets interactiefs van maken, bekijk dan onze mogelijkheden voor een Escape online.
Een kerstborrel organiseren vergt aardig wat voorbereidingen. Daarom geven wij je 13 tips voor een feestje met kerst waar de sfeer optimaal is, de muziek on fleek en de fotograaf paraat. En natuurlijk vergeten we de uitnodigingen, de bar en een eventueel thema niet!
Een van de belangrijkste punten een kerstborrel organiseren is: start op tijd met de voorbereidingen. Eigenlijk kun je het beste al in de zomer gaan brainstormen. Leg de basis van het evenement en werk de eerste ideeën uit. En heb je een feestlocatie nodig, zorg dan dat je deze op tijd reserveert.
Het kerstfeest voor jullie bedrijf kan wat werk vergen, waar je wellicht niet in je eentje alle tijd voor hebt. Stel daarom een team van collega's samen waarmee je kunt brainstormen.
Heb je een team samengesteld, dan kun je de taken verdelen. Zo kan de een bijvoorbeeld de hapjes en drankjes regelen, de andere een zaaltje huren en weer iemand anders de uitnodigingen ontwerpen en versturen aan de gasten.
Een van de meest cruciale punten bij een kerstborrel organiseren is het budget voor het feest bepalen. Het bepaalt onder andere wat voor entertainment je kunt boeken en hoe groot je kunt uitpakken. Gelukkig kun je ook zonder groot budget een spetterend feest organiseren.
December is een drukke maand. Bovendien zal je niet de enige zijn die een kerstborrel voor veel gasten wilt organiseren. Maak daarom een plan, inventariseer de wensen en selecteer een aantal geschikte locaties. Zet in een kalender wie wat wanneer doet en je hebt een goede basis voor het feest!
De locatie bepaalt de gehele sfeer voor de kerstborrel. Kies je voor de vaste werkomgeving, dan zijn je collega's wellicht geneigd in de werksfeer te blijven hangen. Terwijl een evenementenlocatie in de buurt van het bedrijf kan zorgen voor een geweldig feest waar iedereen nog lang over napraat.
Hebben jij of jullie bepaald waar de kerstborrel plaatsvindt, hebben jullie wellicht een leuk thema bedacht en is het aantal genodigden bekend? Dan is het tijd om uitnodigingen te versturen! In zo'n uitnodiging vermeld je:
Kerstborrels zijn niet compleet zonder kerstborrel muziek. Natuurlijk mogen de kerstliedjes niet ontbreken, afgewisseld met een paar echte dansnummers. Op Spotify kun je zelf een lijstje samenstellen of gebruikmaken van al bestaande playlists. Wil je het nog leuker maken, kies dan eens voor entertainment met live muziek.
Misschien nog wel het allerbelangrijkste tijdens de kerstborrel: eten en drinken. Heb je de tijd, doe dan zelf de boodschappen en verzorg een mooi buffet. Iets makkelijker is om catering te huren waarbij de bedienden de heerlijkste dranken en hapjes serveren.
Veel restaurants verzorgen tegenwoordig ook catering. Kies bijvoorbeeld voor een restaurant die tevens een mobiele bar aanbiedt waarbij de drankjes voor iedereen klaarstaan. Helemaal leuk: maak er een heuse cocktailbar van!
Mag iedereen casual gekleed naar het kerstfeest of kies je liever een dresscode? Laat de gasten (bijvoorbeeld in de uitnodiging) dan weten wat de dresscode is en zoek ook een eigen geschikte outfit. Glitters doen het uiteraard altijd goed.
Breng het kerstfeest op je werk in een feestelijke sfeer en decoreer met prachtige kerstversieringen. Of het nu gaat om sprookjesachtige lichtjes, kransen, kerstbomen of andere versiering: maak er sowieso een klein kerstwonderland van!
Je kunt uiteraard kant-en-klare kerstpakketten kopen of zelf samenstellen, maar had je al eens gedacht aan het Escape Kerstpakket? Met dit unieke concept komen alle collega's er op spannende wijze achter wat er in hun kerstpakket zit.
Het complete kerstpakket is vergrendeld en het uiteindelijke doel is om achter de code te komen waarmee het pakket open gaat. Met de juiste code krijgt jouw collega toegang tot zijn of haar pakket, vol met lekkernijen.
Een onvergetelijk kerstfeest op het werk moet natuurlijk vastgelegd worden. Speel daarom voor fotograaf of huur iemand in die foto's maakt. Zo kunnen jullie nog lang genieten van een onvergetelijke kerstborrel!
Wil jij ook een kerstborrel organiseren? DoeNederland helpt je graag met de leukste uitjes. Neem hiervoor snel contact met ons op en je ontvangt binnen 24 uur een voorstel op maat.
Familie-uitjes
Teamuitjes
Bedrijfsuitjes
Vrijgezellenuitjes
Vrienden uitjes